دوشنبه ٢٥ تير ١٤٠٣ - 
1 2 3 4
 
منو اصلی
صفحه اصلي > معاونت آموزشي پژوهشی > پژوهش و فناوری > فعالیت های فن آورانه 
 
 

آقای دکتر فرج تابعی

استاد. دکترای تخصصی فیزیک پزشکی

tabeie_far@sbmu.ac.ir

 

طراحی و ساخت دستگاه فوتوتراپیترکیبی لیزر و LED  جهت ترمیم ضایعات عصبی

 

طراحی و ساخت دستگاه لیزر تراپی و مغناطیس درمانی ترانس کرانیال

 

طراحی و ساخت دستگاه لیزر تراپی خوشه ای مرئی و مادون قرمز

 

.

آقای دکتر محمد ابراهیم مهدوی

استادیار گروه شنوایی شناسی

ایمیل mahdavime@sbmu.ac.ir

 

آزمون کلمات رقابتی فارسی کودکان

Mahdavi, M. E. and A. A. Peyvandi (2008). "Persian competing word test: Development and preliminary results in normal children." Audiology 16(2): 1-7.

آزمون جملات رقابتی فارسی کودکان

Moradiju, E., M. E. Mahdavi, H. Zarrinkoob and S. M. Tabatabaee (2017). "Relative and absolute test-retest reliability of several Persian auditory processing tests for dichotic listening and recognition of speech-in-noise in normal children aged 6-12 years." The Scientific Journal of Rehabilitation Medicine 6(4): 160-167.

آزمون اعداد دایکوتیک تصادفی فارسی

Mahdavi, M. E., A. Pourbakht, A. Parand and S. Jalaie (2018). "Test‐Retest Reliability and Minimal Detectable Change of Randomized Dichotic Digits in Learning-Disabled Children: Implications for Dichotic Listening Training." Journal of the American Academy of Audiology 29(3): 223-232.

 

Mahdavi, M. E., J. Aghazadeh, S. A. A. Tahaei, F. Heiran and A. Akbarzadeh Baghban (2015). "Persian randomized dichotic digits test: Development and dichotic listening performance in young adults." Auditory and Vestibular Research 23(6): 99-113.

آزمون بازشناسی شنوایی کلمه در حضور نویز  PARWIN(پروین)

Mahdavi, M. E., A. Pourbakht, A. Parand, S. Jalaie, M. Rezaeian and E. Moradiju (2017). "Auditory recognition of words and digits in multitalker babble in learning-disabled children with dichotic listening deficit." Iran Red Crescent Med J 19(4): e42817.

آزمون بازشناسی شنوایی عدد در حضور نویز FARDIN(فردین)

Ebrahimi A., Mahdavi ME., and Jalilvand H., (2020). "Auditory recognition of Persian digits in presence of speech-spectrum noise and multi-talker babble: a validation study." Auditory and Vestibular Research 29(1): 39-47.

کلمات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای آزمون SDS=SBMU Words

Mahdavi, M E. and  Rabiei A. (2021). "Psychometric function characteristics of Persian consonantvowel-consonant words." Auditory and Vestibular Research 30(1): 50-55.

روش درمانی اختلال شنوایی دایکوتیک با عنوان (DITD)

Mahdavi, M. E., M. Rezaeian, H. Zarrinkoob, M. Rezaeian and A. Akbarzadeh (2021). "Effect of a Dichotic Interaural Time Difference Program on Dichotic Listening Deficit of Children with Learning Difficulty." Journal of the American Academy of Audiology 32(5): 295-302.

ترجمه پرسش نامه "شاخص عملکردی وزوز" و گرفتن لایسنس ترجمه و تجاری سازی آن از دانشگاه علوم و سلامت اوریگن

Mahdavi, M. E., M. H. Meymeh, A. Nazeri, H. Jalilvand, F. Heidari and F. Fathollahzadeh (2020). "A preliminary study on the reliability of the Persian version of the tinnitus functional index in a military population." Auditory and Vestibular Research 29(2): 122-127.

 

خانم لیلا جلیلوند کریمی 

مربی گروه شنوایی شناسی

ljalilvand@sbmu.ac.ir

 

خانم فرناز فتح اله زاده

عضو کادرآموزشی گروه شنوایی شناسی

 fathollahzadeh@sbmu.ac.ir

 

ساخت و هنجاریابی آزمون اعداد دایکوتیک دوتایی در کودکان فارسی زبان

Fathollahzadeh F, Jalilvand Karimi L, Akbarzadeh Baghban A. Development and Assessment of Dichotic Digit Test in Persian Speaking Children. The Scientific Journal of Rehabilitation Medicine. 2017 Sep 23;6(3):125-34.

http://medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100473.html

 

ساخت نسخه فارسی آزمون شناسایی تصویر از طریق فهم واژه در کودکان 9-6 ساله طبیعی

 

ساخت و بررسی روایی و پایایی آزمون توجه شنیداری انتخابی تصویری در کودکان هنجار 9-7 ساله

 

آقای دکتر مجید اشرفی

m_ashrafi@sbmu.ac.ir

 
اپلیکیشن آزمون MLD گفتاری  به زبان فارسی و تونال 
 
 
اپلیکیشن آزمون  DS _QSIN  به زبان فارسی 
 
 
 
لنز  WCL   جهت مهار نیستاگموس
 

 

آقای دکتر سعید رحمنی

استادیار گروه اپتومتری

medicalopto@yahoo.com

چشم شماتیک

 

خانم دکتر نوید میرزاخانی
استادیار گروه کاردرمانی
mirzakhany@sbmu.ac.ir
 
آقای دکتر خسرو خادمی کلانتری

استاد گروه فیزیوتراپی

k_khademi@sbmu.ac.ir
 
آقای دکتر مهدی رضائی
استادیار ارتوز و پروتز
me.rezaei@sbmu.ac.ir
 

آقای دکتر عباس رحیمی

استاد گروه فیزیوتراپی

 a_rahimi@sbmu.ac.ir

 
آقای دکتر مهدی رضائی
استادیار ارتوز و پروتز
me.rezaei@sbmu.ac.ir
 
 
مبینا خسروی
سجاد قیاسوند
 
Pneumatic knee extension brace  with 3-point pressure mechanism. 2020
 
 
آقای دکتر عباس رحیمی

استاد گروه فیزیوتراپی

 a_rahimi@sbmu.ac.ir
سعید عظیمی
 
 Reciprocal knee strengthening tool. 2011 
 
خانم دکتر عالیه دریابر
استادیار ارتوز و پروتز
aliyehdaryabor@sbmu.ac.ir
 
 
 

 

ارتوز مچ پا-پایی (AFO) برای کمک به دورسی فلکشن مچ پا و گشتاور مقاومتی قابل تنظیم به پلانتار فلکشن می باشد که سبک وزن میباشد و مفصل ارتوزی از لحاظ ظاهر مورد قبول می باشد. هنگامی که بیمار هنگام راه رفتن با زمین تماس پیدا میکند، در راکر اول حرکتی یک گشتاور مقاومتی به پلانتار فلکشن با فشرده شدن فنر ایجاد میشود. در راکر دوم فنر از حالت فشردگی خارج میشود و در واقع انرژي آن آزاد می شود، بنابراین دورسی فلکشن به صورت آزاد صورت میگیرد. به علاوه، هنگامی که بیمار فاز ایستایی را به پایان میرساند، مجدد فنر از حالت فشردگی خارج شده و پا میتواند  foot clearance‌درفاز نوسان انجام دهد. بعلاوه، بر خلاف ارتزهای مرسوم دیگر که تا کنون ساخته شده اند، برای نصب مفصل این ارتز نیاز به رکاب و کفش (که خود وزن اضافه دیگری به ارتز اضافه میکنند) نمی باشد و مفصل طراحی شده میتواند به خود قطعه کف پایی ارتوز متصل گردد.مفصل ارتوزی جدید بصورت یک طرفه در سمت خارج مفصل مچ قرار میگیرد. زیرا اگر درسمت داخل قرار گیرد، ممکن است به پای مقابل برخورد کند. مفصل سمت داخل تک محوره اورلپ می باشد. این ارتوز برای راه رفتن طراحی شده. پس هم میتواند در منزل بدون کفش و هم میتواند خارج منزل با کفش استفاده گردد. برای پوشیدن، فرد ابتدا پا را داخل ارتوز قرار میدهد، و بعد از اینکه پاشنه و کل سطح پا در کف ارتوز قرار گرفت، استرپ های آن بسته میشود. سپس فرد راه میرود و با توجه به درجه دراپ فوت بیمار و عقیده بیمار از لحاظ راحتی، گشتاور مقاومتی به پلانتار فلکشن با توجه با شرایط بیمار تنظیم میگردد.این ارتوز مچ پا-پایی برای کلیه بیمارانی که دچار آسیب عصب پرونئال شده اند و مبتلا به دراپ فوت شده اند، کاربرد دارد. با توجه به آمار بسیار بالای افراد نیازمند به این ارتوز به ایران و عدم نمونه مشابه آن در ایران، سهولت تولید و هزینه نسبتا پایین آن، پتانسیل بالایی جهت تولید در جهت ارائه به بیماران وجود دارد. به علاوه، در کلیه مراکز ارائه دهنده ارتوز قابل استفاده می باشد.

 
 
دانشگاه علوم پزشکی  شهید بهشــتی
دانشکده علوم توانبخشی

تهران- خیابان دماوند(تهران نو) روبروی بیمارستان بوعلی دانشکده علوم توانبخشی     77561721    77542057

 

3871 - 021
 
o@sbmu.ac.ir